De brittiska pionjärerna Judas Priest står bakom några av hårdrocksvärldens största klassiker. Nu har de, tillsammans med Brands For Fans, skapat en kryddig mörk rom som är lika minnesvärd som deras riff. Judas Priest Spiced Rum bär smak av arrak, vanilj, bränt socker och russin och är trots sina 37,5% både lättdrucken och mild.
Judas Priest, utan tvekan ett av hårdrockens mest inflytelserika namn, har trots dess långa historia alltid behållit greppet om publiken. De lyckas vara lika relevanta i dag som någonsin tidigare, vilket är en bedrift med tanke på att gruppen bildades redan 1969. Vad gäller Judas Priest Spiced Rum är medlemmarna märkbart entusiastiska.
”Vi är väldigt exalterade över att ge ut Judas Priest Spiced Rum. Den komplexa blandningen och mångsidigheten hos drycken går hand i hand med den musik vi producerat de senaste 50 åren. Det här är rom med ”A touch of evil…”
Sari H Wilholm från Brands For Fans tillägger: ”Vem känner inte till Judas Priest? Det är verkligen ett legendariskt band och det var en stor ära att ta fram Judas Priest Spiced Rum tillsammans med gruppen.”
Judas Priest Spiced Rum ges ut I en begränsad första upplaga på 5 000 flaskor och finns att beställa på Systembolaget från och med den 23/10 2019.
Fakta Judas Priest Spiced Rum
Systembolaget: Beställningssortimentet
Artikelnummer: 82972
Pris: 349 Sek
Producent: Brands For Fans Sweden AB
Alkoholhalt: 37,5 %
Volym: 500 ml
Judas Priest
Bildades i Birmingham 1969 och räknas till de mest tongivande hårdrocksbanden genom tiderna. Efter tidiga album som Rocka Rolla, Sin after Sin och Sad Wings of Tomorrow skrev gruppen fullkomligt om kartan för den hårdare musiken 1980 med mästerverket British Steel. Det ikoniska omslaget har sedan dess med jämna mellanrum dykt upp på affischer, vodkaflaskor och målningar.
Uppföljande skivor som Screaming for Vengeance och Painkiller etablerade gruppen som ”Metal Gods”, inte minst tack vare den minst sagt karismatiske sångaren Rob Halford. I mars 2018 släpptes Judas Priests senaste album, den kritikerrosade ”Firepower”.